|
„Kolorowa wiosenna łąka” – integracja sensoryczna
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2783 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Udział w szkoleniu zorganizowanym przez Krajowe Centrum Edukacji Nauczycieli na temat „Metody realizacji idei integracji sensorycznej …” zainspirował mnie do przeprowadzenia zajęcia w grupie dzieci 6 –letnich opartego na poznanej metodzie.
Pora roku, jaką jest wiosna wpłynęła na temat zajęcia " Kolorowa wiosenna łąka" Celem głównym zajęcia było rozwijanie u dzieci umiejętności łączenia integracji czynności zmysłów ( odbierania, rozpoznawania, przetwarzania i interpretowania) z właściwą reakcją ruchową. Środkami wspomagającymi wykorzystanymi w przeprowadzonym zajęciu były: arkusz szarego papieru, kredki, utwór......., koła w różnych kolorach, klej, nożyce. Temat zajęcia: "Kolorowa wiosenna łąka" – integracja sensoryczna. Przebieg:
- Przygotowujemy arkusz szarego papieru na każdy stolik.
- Dzieci stoją za swoimi krzesełkami i będą obchodzić stolik dookoła
- Dzieci biorą do obu rąk kredkę w kolorach: brąz, szary czarny czerwony lub ciemno zielony. Nauczyciel odtwarza fragment utworu........... Najpierw pokazuje dzieciom w powietrzu, w jaki sposób powinny rysować kreski (dzieci naśladują nauczyciela), następnie puszcza muzykę i w odpowiednim momencie każe dzieciom kreślić kreski na papierze – najpierw prawą ręką potem lewą, a następnie znowu prawą ręką, potem krok w prawo i to samo prawa ręką, lewa i prawa (i tak kilka razy); następnie dzieci wykonują to samo zadanie przesuwając się w lewo.
- Dzieci siadają na swoich krzesełkach. Nauczyciel rozdaje dzieciom koła (zielone np. 8), każe zgiąć je na pół, by powstał z nich listek (najpierw demonstruje) oraz ułożyć tak, by powstały 4 pary listków, następnie każe dzieciom wybrać jedną gałązkę (najlepiej swoją) i przykleić do niej te listki. Zaznacza, że najlepiej by było, gdyby liście ułożone były tak samo na całym arkuszu papieru (przypominały liście tego samego drzewa).
- Kiedy zielone koła (liście) są przyklejone. Nauczyciel rozdaje dla każdego dziecka, np. 4 białe koła i jedno żółte. Demonstruje, jak można zrobić z tych kół kwiat. Dzieci wykonują kwiat samodzielnie i przyklejają do swojej gałęzi.
- Nauczyciel zachęca dzieci do zrobienia ramy mówiąc: dzieci stojące przy dłuższym brzegu kartki zagnijcie ją około 2cm raz, a potem drugi raz.
- Teraz odegnijcie jeden raz, posmarujcie klejem i przyklejcie. To samo mówi do dzieci, które stoją przy krótszym brzegu kartki.
- Jedno dziecko z każdej grupy bierze arkusz z kwiatami i demonstruje wszystkim dzieciom, następnie wraca do stolika.
- Dzieci przy każdym stoliku biorą arkusz papieru do rąk i próbują go naciągać (delikatnie), a jedno z dzieci w grupie bierze nożyczki i w rytm słyszanej muzyki wycina swój kwiat. Gdy skończy podaje nożyczki następnemu dziecku, by wycięło swój kwiat, a sam trzyma arkusz. I tak po kolei.
- Nauczyciel na podłodze kładzie arkusz dużego zielonego brystolu i zaprasza dzieci by ułożyły ze swoich kwiatów łąkę.
Opracowała: mgr Lucyna Stawowy |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|